Χειμώνας, Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο.
Οι 4 εποχές του χρόνου αλλάζουν φυσικά τη διάθεσή μας, τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας. Επιζητάμε χουχούλιασμα τον Χειμώνα, απελευθέρωση το Καλοκαίρι, ανανέωση την Άνοιξη, οργάνωση το Φθινόπωρο.
Η εποχική διαφήμιση στοχεύει στο να προβλέψει τις επιθυμίες μας και να μας προετοιμάσει για την επόμενη νέα εποχή. Αποτελεί μία ιδιαίτερη επικοινωνία με τα δικά της ξεχωριστά σημεία – κλειδιά:
- Εποχή για σκέψη, εποχή για ζωή.
Συχνά, ο καταναλωτής, δηλαδή εμείς, ζούμε την τρέχουσα εποχή, αλλά προετοιμαζόμαστε για την επόμενη. Συγκεκριμένα, δεν θα σκεφτούμε π.χ. τι θέρμανση θα έχουμε στο σπίτι μας, ακριβώς όταν μπει ο χειμώνας, αλλά όταν συνήθως όταν αποχαιρετούμε – μέχρι την επόμενη χρονιά- το καλοκαίρι.
Κάτι ανάλογο ισχύει για τις διαφημίσεις που αφορούν στα ιδιωτικά φροντιστήρια. Είναι φυσικό να ξεκινούν σχεδόν δύο μήνες πριν την έναρξη των φροντιστηρίων, γιατί αυτή είναι η περίοδος που οι γονείς κάνουν την έρευνα μαζί με τα παιδιά τους.
- Νέα εποχή; Νέα επικοινωνία!
Υπάρχουν brands ή υπηρεσίες, που προβάλλουν τη διαφήμισή τους κάθε χρόνο, συγκεκριμένες εποχές.
Συνήθως ένα κέντρο αδυνατίσματος ξεκινάει την επικοινωνία του την άνοιξη για να στοχεύσει στην ανάγκη του ανθρώπου να είναι λεπτός και όμορφος το καλοκαίρι.
Καλό θα ήταν, όσο επιτυχημένη και εάν ήταν η παλιά επικοινωνία του κέντρου αδυνατίσματος, να μην ανακυκλωθεί για λόγους ευκολίας και οικονομίας και αυτή την άνοιξη, αλλά να διαφημιστεί εκ νέου, με καινούρια επικοινωνία και ίσως και σε νέο μέσο …αλλά αυτό είναι το επόμενο σημείο – κλειδί!
- Ίδιο μήνυμα, άλλο μέσο.
Στη σύγχρονη εποχή, υπάρχει πλήθος διαφημιστικών μέσων. Τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος, έντυπα και βέβαια digital διαφήμιση. Αν λοιπόν ένα brand έχει ήδη προβληθεί μία εποχή στην τηλεόραση, μήπως είναι καλύτερα σε μία άλλη εποχή να ακουστεί από το ραδιόφωνο ή να μεταδώσει το μήνυμά του κάνοντας μία καμπάνια στα social media;
Έτσι, θα διατηρήσει το στοιχείο της φρεσκάδας και της έκπληξης και θα τραβήξει περισσότερη προσοχή σε διαφορετικά target groups.
Μιλάμε, βεβαίως, για προϊόντα των οποίων οι εταιρείες δεν διαθέτουν το budget, ώστε να επικοινωνηθούν ταυτόχρονα από όλα τα απαιτούμενα μέσα.
- Κάθε εποχή έχει το budget της.
Στη διάρκεια του χρόνου, ένα προϊόν έχει τη high και τη low season του. Άρα η στρατηγική σκέψη προβλέπει τη σωστή ανακατανομή του budget… για να μένει πάντα στα high του… και το προϊόν και το budget.
- Δεν είναι η εποχή γι’ αυτό!
Τώρα αναφέρουμε το αυτονόητο, ότι δεν θα διαφημίσουμε γούνες το κατακαλόκαιρο, εκτός εάν το concept είναι ακριβώς να προκαλέσουμε με αυτόν τον τρόπο: με την αντίθεση της εποχής και το αντίστοιχο μήνυμα π.χ. «θα σκάσετε, αν δεν πάρετε αυτή τη γούνα!»
- Καλά Χριστούγεννα!
Αυτή είναι μία κατηγορία από μόνη της! Η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, όποιο brand και εάν αντιπροσωπεύει, είναι πολλά παραπάνω από μία διαφήμιση. Είναι ευχή, όνειρο, αισθήματα χαράς και αγάπης, που συνοδεύουν κάθε καταναλωτική αγορά. Οι διαφημίσεις βγάζουν ζεστασιά, νοσταλγία, μοίρασμα και χαρούμενες εκπλήξεις. Τα Χριστούγεννα αγοράζουμε, γιατί νοιαζόμαστε και ελπίζουμε.
Οι 4 εποχές του χρόνου σημαίνουν αλλαγές, διαφορετικές συνθήκες ζωής και εναλλασσόμενα αισθήματα.
Η εποχική διαφήμιση είναι ιδιαίτερη, γιατί προηγείται των κύκλων της φύσης και προβλέπει τις ανθρώπινες επιθυμίες.
Να, όπως τώρα, που ακούμε τον άνεμο του Οκτωβρίου και ήδη φαντασιωνόμαστε χιόνι στην πόλη , με εμάς ζεστούς και ευτυχισμένους, μπροστά στο τζάκι! Κάποιοι πάνε ένα βήμα πιο πέρα και αρχίζουν τα ψώνια τους για τα Χριστούγεννα.
Αυτή είναι η ανθρώπινη φύση μας, να κάνει πάντα ένα βήμα μπροστά.